From the day we are born we are meant to be curious human beings, explorers of the mythical unknown, but day after day they keep feeding us pieces of information and lies; you can not do that, you do not wanna be that, you should not wear this, you must do that and that, they kill our imagination and hopes, they murder our curiosity and the keenness to know, our love to understand and to appreciate the beauty of the surroundings. They box us into predefined models of thoughts, needs and wants. We are only allowed to believe and see what they want to believe and see. We are cataloged into human-like humans. You should work all your life, you should be married by now and have children, you will never be happy, you will always want, need and cherish the material, you will never be satisfied, you will always want more, no matter how much wealth and material you accumulate you will all want more. They made you forget that you were once an explorer, a child that cares not for the material but cherish hope and love, to know and understand, for your heart to be pure and not tainted with materialism. Untangle your thoughts from their ideas. You are not a marionette, you are the puppeteer. Do not follow the usual and the easy. Unleash the pure child in you from the predefined ugly hopes and dreams they locked you in. Be who you are, be what you want, dream small or big, dream your dreams not theirs, do what you love, do what you feel is right, follow your intuition, listen to the pure child in you. Rebel, Rebel, Rebel.
هذه القصة لا تمت للواقع بصلة وأي تشابه بين الشخصيات الموجودة فيها وبين الحقيقة هو من وحي خيال القارئ. في عالم موازي على ناصية مجرة تبعد عننا بحوالي ساعتين بالدائري المجري الخامس جلس صديقي الفضائي ببزته الخضراء اللزجه يحكي و يخابرني عن قصص السابقين كعادتنا في إنتظار الأتوبيس المجري الذاهب إلى مجرة البلبل المعوج، طفق يحكي لاحساً من بوظته: مجدي عبده الملواني مجدي، طالب ثانوي في مدرسة أهل الخير الحميدة الداخلية النموذجية الحلزونية الكشفية المهلبية تحت الطبلية. و في المدرسة ناظر مدير مهمته إدارة شؤون المدرسة و التأكيد على سير العملية التعلمية و الأخلاقية و الأقتصادية في المدرسة. و بما إن الناظر تتلمذ و تعلم و ترعرع تحت منهج الكشافة العظيم، كان طبيعي أن معظم الطاقم الاداري للمدرسة و متخذي القرار يكون ذو خلفية كشفية مبجلة، لم لها من سبق كبير في إدارة المدرسة عبر أجيال بعد تحول المدرسة من نظام الملكية الشخصية لإدارة محلية طحينية. و دة في حد ذاته شيء مش غريب ولا جديد في إدارة المدارس، ف من المتعارف عليه أن كل ناظر مدير بيأتي بأصدقائه و معارفه أصحاب نفس الاتجاه الفكري الإداري ...
Comments
Post a Comment